Livet ÄR hårt och orättvist!

nu är det bevisat. Efter att vågen stått still februari, mars, april. Och jag sedan i mitten på mars, alltså en dryg månad nu lagt till träning och även mätt och vägt vad jag äter kalorimässigt fortfarande inte går ner. Enligt teorin att allt du stoppar in måste vara mindre än du gör av med så går man ner i vikt så är jag ett bevis på att det INTE stämmer. Jag äter mellan 1300-1600 kalorier och jag rör mig i snitt 11000 steg per dag, Vilket SKA ge en viktminskning på ca 1 kg/vecka.

Inte jag inte, är nog någon slags evighetsmaskin. Det är frustrerande. Jag har som tur även mätt mig då och då och kan ändå se att kroppen ändrat form. Jag har byggt muskler och därigenom minskat fettet. Men jag borde ändå ha gått ner något på denna tid. Har sedan en dryg vecka påbörjat medicinering med Metformin då de ska påverka insulinet i kroppen vilket ska trigga fettförbränningen.  Det har iaf gjort att jag får lite biverkningar i form av tidvis diarre och lite illamående. Men ännu inte något på vikten. Jag har på mig till slutet av månaden att experimentera sedan kanske jag måste avbryta då jag ska in på gastroskopi den 14 maj.
Så inför den undersökningen så får jag sluta ta Omeprazol för min reflux. Då tror jag inte jag kan ta Metformin heller då jag kommer bli jättedålig ändå i magen. 1 maj o framåt kommer bli två skitveckor rent välmåendemässigt. Jag har krävt att bli sövd vid gastroskopin så jag får iaf slippa paniken att få en slang nerkörd i magen.
Till dess kämpar jag på med träning ca 3 ggr i veckan. Jag kommer utöka konditionsdelen vartefter jag orkar mer o mer. Kör styrka först o sen så mycket kondition jag klarar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0