Snusare måste skrämmas att sluta!

Nu kommer nästa larm om snusare. Tydligen är det en ökad cancerrisk för snusare att få strup och magcancer. Men sen kom slutklämmen som man nästan inte ville berätta, det gäller män över 70 där man påvisat det. Jag säger inte att det är ofarligt eller nyttigt att snusa, men jag avskyr just att man försöker ljuga om fakta. Jag tror Sveriges befolkning skulle bli avsevärt friskare om alla rökare istället blev snusare. Så i valet mellan att inte kunna sluta röka men kunna byta till snus är det självklart vad man bör göra. Själv ska jag sluta snusa när jag fått kontroll över min vikt. Jag vet hur sugen man blir när man slutar snusa och jag behöver inte den svårigheten att lägga på mig, Det är tillräckligt illa med den övervikt jag har. Annars är jag jävligt låg idag. Det mesta känns trist, trots att jag var så duktig o städade igår. Men det slutade bara med att jag fick ont i knähelvetet igen och sen kylde ner mig så jag fick känning av blåskatarren igen. Ikväll ska Claes ut med sina vänner och jag får sitta här ensam. Inte så att jag missunnar honom men jag är avundsjuk. Jag ville också ha nån kompis som hörde av sig nån gång o ville ha med mig ut. Men det har aldrig hänt. Det är väl något fel på mig, eller på kvinnor. Jag vet inte vilket?
Det är oavsett mitt nuvarande tillstånd något som är fakta. Nu ska jag inte skriva mer förrän jag har något positivt att berätta. Och om du är man och läser detta, om din kvinna är så där ledsen o purken, retas inte! Ge henne en kram istället, hon behöver det och att få känna att någon tycker om henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0