Mätning!

Har nu mätt mig efter en dryg månad. Jag har minskat mina mått på armar o ben med 2 cm, mage 4 cm. Det får man säga är godkänt resultat. Min erfarenhet av Low Carb High Fat hittils är JA jag känner mig lite trög i pallet och blir lätt trött när jag får i mig för lite fett. Enkelt fixat med kaffe o grädde! Det är svårt att äta tillräckligt av fet mat. Man blir fort mätt.
Däremot så fungerar det bättre för varje dag som går.  Man måste leta recept o hitta fler maträtter så man får variation. Julbordets mat fungerar i stort bra, man får skippa Jansson (eller göra egen utan potatis i)
Godis är ju tyvärr uteslutet och det är ju just godis som fått en dit man är, bröd och godis är största skurkarna i min kost.
När jag sköter mig så har jag ingen längtan efter just godis. Jag tror på Beach 2009, va dyrt med nya kläder men va kul att kunna köpa vad man vill ha.
Människor som aldrig varit feta har ingen aning om att man som fet inte klär sig efter sin smak utan efter vad man får tag på i affären. HMs utbud exempelvis består av olika tältmodeller.

Varför ska man som fet inte kunna ha likadana kläder som alla andra, bara i större storlekar???

Jag tror att omgivningen felaktigt kommer tro att jag ändrat min klädsmak när jag kan köpa vad jag vill ha på mig. Så är det INTE. Det är bara att jag då kan välja själv.
Sen ser jag fram emot att våren 2010 få åka till fjällen och äntligen lära mig åka utför på rätt sätt. Det är något jag inte gjort på minst 10 år för att mina knän inte ska gå sönder.
Det är många saker som jag just nu inte kommer på som jag kommer att våga göra när kroppen inte begränsar mig.

Och NEJ jag har inte något emot kosmetisk kirurgi när det handlar om att återställa en misshandlad kropp, så det beror på vad som behövs om jag kommer att genomföra några ingrepp. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0