7 dagar kvar på semestern

Vad har jag gjort hittills. Första veckan så stadade jag o tvättade mycket för det var så bra torkväder. Vi köpte bräder o färg så jag fick måla 240 meter plankor som claes sen spikade upp istället för det gamla plasttaket. Sen åkte vi till Mariefred o tog in på Gripsholms värdshus på Delux rum. Vi åkte BMW dit och det var enormt varmt. 30 grader i skuggan. Vi ägnade eftermiddagen åt att åka tåg och promenera igenom Mariefred. Dagen efter var det Gripsholm innan vi fikade o åkte hem. På söndag kvällen (efter vi kommit hem) åkte vi med båda hundarna o Ida o Fredrik till landet. På onsdag kvällen var vi hemma igen. På torsdagen fyllde jag år men Ida åkte till Hedemora o alla andra var borta elelr upptagna så vi grillade på kvällen o åt med Ulrika, Jocke, Kevin o Astrid. Sen va det fredag då blev det skyfall på em. Innan skyfallet hann vi både med soptippen o att köpa bräder till fasaden på balkongen. De målade jag i garagetältet. Som tur var. Sen var det regn hela lördagen.  På söndagen kom föräldrar o bror med familj  o grattade. På måndagen målade jag en furubyrå som ska stå i hallen. På tisdagen köpte jag knoppar i smide till den o så köpte vi en frys på Elgiganten. Minsta boxen. Nu står den på plats nere i förrådet så imorgon ska jag bära ner alla frysvaror dig så jag kan avfrosta den uppe i köket. Och så ska byrån målas färdig. Laga bilen ska göras, något är trasigt antagligen vattenpumpen men jag har beställt en reparationshandbok som kommer på fredag. Jag ska även laga en rostfläck vid låset på bakluckan. Förrådet ska städas och kontoret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0