Pärlan är ute - det är VÅR äntligen!

Min älskade man hissade ner BMWn på hjulen o körde ut den ur tältet. Jag satt inne o registrerade släktingar i min dator. Så hörde jag det välbekanta ljudet av en rak sexa på 2.8 liter. Jag stängde av datorn och sprang ut. Sedan hjälptes vi åt att tvätta både den och sedan de andra bilarna. Nissan ska ju in på verkstad för service o sen besiktning o försäljning så den måste också få bli ren.
Första turen tog jag till macken för att fylla på frisk bensin och kolla lufttrycket i hjulen. Vänster bak var det bara 1,8 i, så jag får hålla koll på det.
Sedan hämtade jag min man hemma och åkte ut till Vallentuna en sväng. Hälsade på Jocke på hans jobb.
Idag tog jag Pärlan till jobbet för första gången, lite jobbigt med kön över Stocksundsbron. Men hem åkte jag åt andra hållet, över Sollentuna, och körde nercabbat.
Imorgon så måste jag tyvärr åka Nissan för jag måste hämta ut sommardäcken till den. På onsdag ska vi köra ut Nissan till Åkersberga och på fredag ska pärlan in på service i Danderyd. Lite tråkigt att läsa om för alla ointresserade men det är en härlig känsla att acca iväg med en bil som har lite känsla. Och den är så vacker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0